Nie można bowiem biologicznej cechy lub relacji oderwać od fizycznego podłoża, jak również nie wolno szukać punktów odniesienia dla systemu ocen i wartości w całym otaczającym świecie.Poszczególne klasy idei nie stoją obok siebie rzędem, szeregowo, ale są rzeczywistościami informacyjnymi jakby wtopionymi jedna w drugą. Związki zachodzące między różnymi kategoriami idei można by zilustrować przy pomocy zabawki „baby”. Jedna figurka baby tkwi w drugiej analogicznej, a ta z kolei w trzeciej figurce o największych rozmiarach, ale identycznym kształcie. Analogia, jak każda, nie może być pełna ani w pełni zadowalająca. W odniesieniu do idei wierniejsza byłaby następująca modyfikacja zabawki: najmniejsza baba zrobiona z metalu byłaby pokryta okładziną z drzewa, a z kolei drewnem obłożona figurka byłaby „odziana” trzecią babą z tkaniny. (Wszak ubranie człowieka można traktować jako topologiczne przekształcenie jego figury, gdy wychodzi ono — ma się rozumieć — spod igły dobrego krawca).
POSZCZEGÓLNE KLASY IDEI


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )